کالری شمار سس مایونز
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار سس مایونز
نوشته شده در سه شنبه 14 آذر 1396
بازدید : 30
نویسنده : saeed.bp

از همبرگر تا سس سالاد، سس کالری شمار مایونز در بسیاری از ظروف غذا استفاده می شود. سس کالری شمار مایونز هم چنین به عنوان یک پایه برای برخی از سس های دیگر استفاده می گردد. این مقاله اطلاعاتی در مورد ارزش غذایی این ماده فراهم می کند.سس کالری شمار مایونز می تواند به عنوان یک سس غلیظ و خامه ای ساخته شده از روغن، زرده تخم مرغ، آب لیمو یا سرکه و ادویه، توصیف شود. این ماده به عنوان چاشنی استفاده می شود. سس هایی را که شما در سوپر مارکت تهیه می کنید، اگر در یخچال نگه داری شوند، معمولاً تا شش ماه سالم می مانند. بر اساس قوانین ایالات متحده، کالری شمار مایونز به جز در نسخه های کم چرب و بدون چربی، باید حداقل شامل 65 درصد روغن در وزن مشخص خود باشد.

 

سس کالری شمار مایونز یک امولسیون است (امولسیون، مخلوطی از دو مایع است که به طور معمول نمی توانند ترکیب شود و معمولاً اگر امولسیفایر اضافه نشود، جدا از هم باقی می مانند. از زرده تخم مرغ به عنوان امولسیفایر استفاده می شود. این یک امولسیون پایدار از روغن، سرکه یا آب لیمو است. شما می توانید از گیاهان و ادویه‌جات برای تزیین آن استفاده نمایید. امولسیون ها مخلوط را ثابت نگه می دارند. تخم مرغ ها، خردل و ژلاتین، امولسیون های معمول مورد استفاده می باشند. زرده تخم مرغ حاوی لسیتین است که یک امولسیفایر چربی است.سس کالری شمار مایونز به طور کلی به عنوان پایه ای برای سس های دیگر مانند سس تارتار و هزار جزیره و سس سالاد استفاده می شود. سس هلندی به عنوان مثال، یکی دیگر از سس های امولسیون کلاسیک است. این سس ترکیبی از کره و زرده تخم مرغ، آب لیمو و یا سرکه است. رنگ آن کرم رنگ می باشد و می تواند غلیظ یا رقیق باشد. مواد تشکیل دهنده آن ممکن است از جایی به جای دیگر متفاوت باشد. سس روسی از مخلوط سس کالری شمار مایونز و سس گوجه فرنگی به دست می آید.

 

کالری شمار مایونزهای خانگی تقریباً 75 درصد چربی دارند، درحالی که کالری شمار مایونزهای تهیه شده در کارخانه، 65 تا 70 درصد چربی دارند. در تهیه سس های کالری شمار مایونز کارخانه ای، معمولاً به جای بخشی و یا حتی گاهی به جای کل زرده تخم مرغ مصرفی، آب به کار می برند. البته باید مواد دیگری همچون لسیتین یا دیگر مواد امولسیون کننده هم چون سویا به سس کالری شمار مایونز تهیه شده با آب اضافه گردد. سس کالری شمار مایونز کم چرب را از نشاسته، ژل سلولز و دیگر موادی که ماده حاصله را از نظر بافت، شبیه کالری شمار مایونز واقعی کند، تهیه می نمایند.کالری شمار مایونز را تنها به صورت سرد مصرف می کنند .معمولاً همراه با انواع ساندویچ و یا همراه با سیب زمینی سرخ کرده. فرانسوی ها سس کالری شمار مایونز را به همراه مرغ سرد، تخم مرغ سفت سرد و بسیاری غذاهای دیگر به کار می برند.




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: